Sereni verwelkomt Rouwcentrum Depoorter te Denderleeuw.
Bijzonder, Historiek, Locatie, Rouw
Rouwcentrum Depoorter, gelegen aan het station van Denderleeuw, ontstond meer dan 85 jaar geleden uit het beroep van hersteller zitbanken, regenschermen, matrassenklopper, plaatser van rouwkapellen voor begrafenissen en drager. Het was een familiebedrijf dat van vader, op zoon, op kleinzoon ging en uitgroeide tot Rouwcentrum Depoorter.
Het was zoon William die op 18-jarige leeftijd (toen zijn vader Oscar plotseling stierf) de zaak in 1963 verder deed. Samen met zijn echtgenote Godelieve kochten ze in 1967 een lijkwagen, maakte een vitrine bij met lijkkisten & kunstzijde bloemen. In 1977 kwam daar ook nog het plaatsen van grafzerken bij en nog in hetzelfde jaar besloten ze om de zaak in binnenhuisinrichting “Decorhuis” definitief te stoppen. Ze werden 100% begrafenisondernemer.
Begin jaren 80 begon de sector een eerste keer te veranderen en professioneler te worden. In 1981 werd een ander pand gekocht (200 m verder in de straat) en in 1988 kwam ook het funerarium erbij. Op die manier konden de families in Denderleeuw op een gepaste manier afscheid nemen.
Zoals dat gaat in een gezin van zelfstandigen, begon Olivier voor en na schooltijd mee te helpen. De interesse in de sector was groot en in 1991 (na eerst twee jaar avondschool te hebben gevolgd) ging hij fulltime mee aan de slag in het bedrijf van zijn ouders. Enkele jaren later, in 1998 stapte ook echtgenote Sigrid mee in het bedrijf en op die manier was de toekomst voor de volgende generatie verzekerd.
Olivier en Sigrid hebben beiden een passie voor het beroep en willen hun families met de beste kwaliteit en zorgen omringen. Daarom werd de zaak ook verschillende keren verbouwd, vernieuwd en gemoderniseerd. Maar ook zelf volgenden ze verschillende opleidingen om hun kwaliteit in kennis en dienstverlening steeds naar een hoger niveau te brengen. “Rouwcentrum Depoorter is een heus begrip in Denderleeuw.”
“De sector verandert snel en de uitvaarten worden persoonlijker en persoonlijker. Dit maakt dat de job heel wat extra zaken met zich meebrengt. Dit zowel wat investeringen betreft als het administratief werk dat erbij komt kijken.”
“Wij willen absoluut dezelfde service blijven bieden aan onze families, en willen ook inzetten op nieuwe mogelijkheden en digitale services.”
“Op een bepaald moment geraakten we in gesprek met Sereni. Hieruit bleek dat we dezelfde waarden uitdragen naar de rol die een moderne begrafenisonderming moet vervullen. Er is een duidelijke visie op lange termijn en dat is voor ons heel belangrijk. Onder andere daarom beslisten we om mee te stappen in het Sereni Netwerk.”
“Voor ons is het belangrijk dat we onze persoonlijke service en eigen DNA kunnen behouden. Sereni kan ons in een aantal zaken ontzorgen en op die manier kunnen we elkaar enkel maar versterken.”
Op die manier groeit Sereni verder in de provincie Oost-Vlaanderen met een gereputeerd bedrijf en gepassioneerde mensen die een hart voor de sector en ondernemen hebben.